Dit is hoe je op de volgende woonbeurs als bedrijf echt opvalt
Op zoek naar inspiratie om op te vallen tijdens de volgende woonbeurs? In dit artikel hebben we de beste ideeën voor je op een rij gezet. Het enige wat jij nog moet doen is kiezen welke ideeën het beste bij jouw onderneming passen!
Een bewegend display
Een van de manieren om de aandacht van beursbezoekers te trekken, is door het inzetten van een bewegend display, een bewegend LED-scherm of een monitor met bewegende beelden. Beweging is namelijk iets dat direct de aandacht trekt, vooral als iemand voorbij loopt.
Je kunt dit idee echter op meerdere manieren toepassen. Denk aan het tonen van een leuke actie op een LED-scherm voor jouw nieuwste product, tot het tonen van een verbouwingsvideo met voor en na resultaten op een display. Kies een methode die past bij jouw bedrijf en aansluit op hetgeen je met de beurs wil bereiken.
De vlag uithangen
Een vlag is een top idee voor een woonbeurs, omdat je zo de zichtbaarheid van jouw stand vergroot voor bezoekers. Het maakt het namelijk veel makkelijker om een stand te herkennen van een afstandje, als je de vlag op de juiste hoogte bevestigt. Zo kunnen klanten die jouw onderneming zoeken de bijbehorende stand snel vinden, of als ze na een eerder bezoekje nog iets willen vragen.
Je kunt dit een beetje vergelijken met de signing of bewegwijzering in een bouwmarkt, waardoor bezoekers meteen weten waar ze moeten zijn. Iets dat ook erg handig is op een drukke woonbeurs, waar het lastig is om over de mensen heen te kijken. Je kunt bijvoorbeeld een vlag maken met eigen logo, dat je later nog voor andere doeleinden kunt inzetten.
Een demonstratie geven
Een totaal andere manier om echt op te vallen, is door het geven van een demonstratie. Het is een methode die niet van toepassing is op ieder bedrijf, maar wel eentje waarmee je de aandacht kunt trekken.
Het wordt op deze manier ook makkelijker voor bezoekers om een kijkje te nemen bij jouw stand, aangezien het laagdrempeliger wordt om een praatje te maken (zonder het gevoel een verplichting te hebben). Als architect kun je bijvoorbeeld tonen hoe je werkt in een 3D-programma voor het maken van een plattegrond. De volgende tip sluit hier overigens behoorlijk op aan.
Spelen met interactiviteit
Hierbij gaat het om het aanbieden van een actie en interactiviteit, en als je echt wil opvallen mag dit best iets grappigs zijn. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid voor bezoekers om jullie nieuwste designbad uit te proberen (zonder water natuurlijk) maar gevuld met ballen. Om vervolgens een leuke foto te maken als herinnering, natuurlijk inclusief het logo van jouw bedrijf in het zicht.
Of maak een miniatuur keuken die kinderen kunnen uitproberen, wat meteen laat zien welke kwaliteit keukens jouw bedrijf levert. Ook dit kan weer een mooi fotomoment zijn voor bezoekers, waarbij het belangrijk is dat het logo van je bedrijf goed in beeld is. Zo val je niet alleen op tijdens een woonbeurs, maar blijf je ook naderhand in de gedachten van bezoekers.